Velkommen til fagblogg for Design og håndverk VG1!

mandag 26. september 2011

Praksis hos Bia blomster

Torsdag og Fredag i uke 38 var jeg på praksis hos blomsterbutikken Bia Blomster. Hun som eier blomsterbutikken, Bodil er svært innstilt på at det skal være fint, koselig og ryddig i butikken slik at folk som besøker butikken vil komme tilbake. Blomsterbutikken ligger svært sentralt på Oppeid, så det var ikke så langt til praksisplassen.

Her lærte jeg litt om det å være blomsterdekoratør, hvordan hverdagen til en blomsterdekoratør er, hvilke linjer og kurs man kan ta for å bli blomsterdekoratør, lønn, og diverse andre ting som hadde med det å være blomsterdekoratør å være. Jeg lærte også å snitte, sette sammen blomsterbuketter og blomsterdekorasjoner som et helhetlig produkt.
Jeg hadde også små oppgaver som å vaske, rydde, ordne til et bord med tema "høst" og sette frem ulike produkter som hadde høstfarger, bære varer til lageret, snitte nyankommede blomster, lage buketter, og en oppsats. Jeg var i praksis i to dager, og er veldig fornøyd med første praksis! :-)
























Høstbordet og dekorasjonen.
Hva synes du? :-)

1 kommentar: