Velkommen til fagblogg for Design og håndverk VG1!

tirsdag 31. januar 2012

Ny interiør og utstillingsløsning!

På forrige praksis på Hamsunsenteret fikk jeg i oppgave å lage en ny utstilling, i et rom som allerede fantes. Jeg kunne skape en spesiell stemning eller en spesiell atmosfære. Jeg få frem stemningen i rommet mitt ved hjelp av form, farge og interiørdetaljer. Stemningen kunne knyttes til en spesiell årstid, en hendelse, en høytid eller andre ting. Bare fantasien satte grenser!  Jeg valgte en del av et rom i hamsunsenteret som har et spesielt vindu, som jeg  liker veldig godt. En spesiell tid på året, og en spesiell tid på dagen blir skyggen av vinduet omgjort til en åpen bok! Jeg brukte arkitektpapp og nåler for å skape selve rommet, og maling, pensler, lim og diverse for å pynte opp rommet. 



Rommet jeg har laget skal få frem glede, kreativitet sprekhet og spenstighet. Jeg brukte fargene grønn, blå, gul og rød for å få frem det glade og spreke. Og fargene grå, sort og hvit for å bryte. Jeg lagde en gul sofa, en rød vegg og bilde med masse farger i for å få frem det spenstige, spreke og glade. Jeg brøt alle de spenstige fargene med en grå vegg med mønster på, en hvit kommode med sort farge på innsiden og rammene. «tregulvet» bryter også. Disse tingene som bryter gjør rommet litt roligere. Hva synes du?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar